بارنامه:
متصدی حمل در مقابل کالای تحویلی سندی صادر می کند که بارنامه نام دارد و در آن مشخصات محموله نظیر وزن،علامت ثبت، تعداد، نوع بسته ها و اندازه قید می گردد
بارنامه را می توان در وجه شخص معین(خریداریا تحویل گیرنده کالا) یا با عنوان حامل صادر کرد، در این حالت گیرنده کالا می تواند با پشت نویسی بارنامه ، کالا را به شخص دیگری بفروشد یا انتقال دهد.اکثر بارنامه ها در وجه بانک های رابط خریدار و فروشنده صادر می شود و بانک تحویل گیرنده کالا بانکی است که گشایش اعتبار اسنادی(l.c)را انجام داده است . در این صورت بانک با دریافت بهای کالا و هزینه های مربوطه بارنامه را در وجه خریدار یا ذینفع پشت نویسی و به او تسلیم می کند
بارنامه وجود کالا و ارزش آن را مشخص می نماید و کالا فقط در مقابل ارائه بارنامه تحویل می شود
در بارنامه مواردی ذکر می شود که عبارتست از نام و نشان فرستنده ، متصدی حمل ، تحویل گیرنده ، شرایط بارگیری و شیوه حمل، نام شهر های مبدا و مقصد و تاریخ بارگیری.

بیمه تمام خطر نصب : (Erection all risk insurance )
پروژه های احداثی تاسیساتی و کارخانجات که ارزش اقلام مورد نصب در آنها بیش از مصالح و کارهای ساختمانی باشد ،تحت پوشش این بیمه قرار می گیرد
بیمه نامه تمام خطر نصب جنبه های مشترک بسیار زیادی با بیمه نامه تمام خطر مقاطعه کاری دارد در واقع شرایط هر دو بیمه نامه تقریبا مشترک می باشد و تنها در موارد اندکی اختلاف دارند.
هدف اصلی این بیمه نامه ارائه تامین جامع و کامل در مقابل خطرات مربوط به نصب ماشین آلات و تجهیزات و همچنین نصب هر گونه سازه با اسکلت فلزی می باشد.
موضوع مورد بیمه:
نصب ماشین آلات ، دستگاهها و قطعات منفصله از قبیل توربینها ، ژنراتورها ، دیگهای بخار ، کمپرسورهای درون سوز ، موتورهای الکتریکی ، ترانسفورماتورها ، مبدلها ، کلیدهای اتوماتیک ، ماشین های ابزار ، پمپ ها، جرثقیلها ، تسمه ها و کابلهای نقاله ، دستگاههای چاپ ، نصب کارخانجات کاغذ سازی و نساجی ، خطوط هوایی انتقال نیرو ، خطوط لوله ، مخازن و پلهای فلزی نیروگاهها ، کارخانجات فولادسازی و تهیه مواد شیمیایی و …

مانیفست:
فهرست یا صورت کامل و تفضیلی تمام بسته ها و کالای بارگیری شده در کشتی مربوط به بارنامه تنظیمی می باشد که ناخدا برای اطلاع از محمولات کشتی همراه خود دارد،مانیفست از نظر مقامات گمرکی،کنسولی و بیمه ای یک سند رسمی واجد اهمیت است که کنترل کالاها را تسهیل می کند و به هنگام بروز خسارت مورد مطالبه بیمه گران قرار می گیرد
مانیفست در لغت به معنی آشکار،هویدا و روشن می باشد

بیمه آتش سوزی

در بیمه آتش سوزی اموال و دارائی ها در برابر خطر آتش سوزی و خطرات تبعی تحت پوشش قرار می گیرد
خطرات اصلی: آتش سوزی، انفجار، صاعقه
خطرات تبعی (اضافی): سیل ، زلزله، طوفان و تند باد، سقوط بهمن، سقوط هواپیما و هلی کوپتر و قطعات منفصله از آن ها، ترکیدگی لوله های آب، ضایعات ناشی از برف و باران، سرقت با شکست حرز، شکست شیشه، ریزش ، نشست و رانش زمین، برخورد اجسام خارجی، انفجار ظروف تحت فشار صنعتی و چند خطر اضافی دیگر.

 عدم تحویل و کسری Nondelivery and Shortage

اصولاً عدم تحویل به وضعیتی گفته می‌شود که کالای مورد بیمه یا یک قسمت مشخص آن در جریان حمل و به دلیل نامعلوم مفقود گردد و بیمه گزار از دریافت کالای خود محروم گردد. بر این اساس چنانچه دلیل عدم تحویل کالا مشخص باشد مثلاً کالا غرق شده و یا به سرقت رفته باشد، این خسارت بعنوان عدم تحویل تلقی نمی‌شود و بیمه گزار می‌تواند خسارت وارده را تحت عنوان خطری که واقع شده و معین و مشخص هم می باشد چنانچه تحت پوشش کلوز صادره باشد، مطالبه نماید.

اگر کالای تحویل شده به بیمه گزار از نقطه نظر تعداد بسته‌ها منطبق با بارنامه باشد اما کسری در محتویات آن مشاهده شود، این کسری کالا از مصادیق عدم تحویل کالا به شمار نمی‌رود بلکه اصولاً خسارت کسری نامیده می‌شود.

ریسک عدم تحویل و کسری، جزو خطرهای عادی مشمول بیمه نامه نیست مگر آنکه بین بیمه گر و بیمه گزار توافقی صورت گیرد و بطور صریح در بیمه‌نامه قید شود و شرایط آن نیز ضمیمه گردد و همچنین حق بیمه اضافه لحاظ گردد.

گواهی حمل در بیمه های حمل کالا چیست و چرا اهمیت دارد ؟

بر اساس یک شرطی در شرایط خصوصی بیمه حمل کالا، بیمه گذار یا خریدار بیمه باربری موظف است قبل و یا بلافاصله بعد از حمل هر محموله اطلاعات حمل به شرح ذیل را از طریق ارسال یک اعلامیه ، برای شرکت بیمه ارسال نماید و از شرکت بیمه گواهی حمل دریافت نماید.
این اطلاعات شامل :نوع کالا ، مقدار کالا ، ارزش کالا ، مشخصات وسیله حمل ،تاریخ حمل ،شماره بارنامه ،مبدا و مقصد حمل کالا است
از انجاییکه پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه منوط به ارسال این اطلاعات گردیده است ضروری است بیمه گذاران پس از خرید بیمه حمل کالا،
به محض دریافت اطلاعات حمل بار نسبت به ارسال این اطلاعات به شرکت بیمه و دریافت گواهی حمل اقدام نمایند .
لازم به توضیح است در زمان حمل کالا، این اطلاعات در اسرع وقت از سوی متصدی حمل و نقل یا فورواردر در اختیار صاحب کالا، گیرنده کالا و ذینفع آن قرار می گیرد

آیا در خصوص آسیب‌های وارده به بار مسافران مسئول می‌باشند؟

در این مورد باید عنوان کرد، بله شرکت های هواپیمایی تجاری که متصدی حمل و نقل می‌باشند، بر اساس “کنوانسیون ورشو”(اکتبر ١٩٢٩) و “پروتکل اصلاحی لاهه” (سپتامبر ١٩۵۵) و با تعیین میزان مسئولیت بر مبنایی قانون “تعیین حدود مسؤولیت شرکت های هواپیمایی ایرانی”(شهریور ١٣٩١) مسؤول جبران خسارات وارده به بار و اشیا همراه مسافران می‌باشند. لازم به ذکر است قانونگذار فقط در خصوص خسارات بدنی و دیه از قانون مجازات اسلامی تبعیت کرده است.

به طور کلی تاسیسی که در کنوانسیون ورشو مورد توافق قرار گرفته است، تا حدود زیادی بر مبنای نظریه تقصیر در مسؤولیت مدنی است. بدین معنا که در صورت ورود خسارت، تقصیر شرکت هواپیمایی مفروض است و نیازی نیست زیان دیده چنین ادعایی را ثابت نماید، مگر آنکه ثابت کند که وظایف خود را به درستی و متعارف انجام داده و مرتکب تقصیر نشده است.

ممکن است در سفرهای هوایی خود وقتی تگ بار را دریافت کردید، با عبارت “شرکت هواپیمایی هیچ مسئولیتی در قبال حمل این بسته ندارد.” مواجه شده باشید؛

به طور کلی چنین سلب مسؤولیت یک طرفه از سوی هیچ شرکتی مورد پذیرش نیست و صدور این تگ محدود کننده مسؤولیت( limited release ) منوط به شرایط ویژه به شرح ذیل است:

١- بار با بسته بندی ناقص و یا شکستنی و یا فاسد شدنی که به روش معمول حمل گردد.

٢- دیر رسیدن مسافر به کانترهای پذیرش بار

٣- اجتناب از ورود بار کوچک و دستی به کابین هواپیما و همچنین وسایل الکترونیکی کوچک که به جهت ایمنی وارد کابین نشده اند.

در این موارد و با صدور تگ لیمیت مسؤولیتی با شرکت هواپیمایی بر مبنای قوانین بین المللی بار هوایی، در صورت ورود خسارت نیست.

باراتری (BARRATRY) یا خسارت های ناشی از تقصیر و خطای ناخدا و کارکنان کشتی چیست؟

در حمل و نقل دریایی ممکن است فرمانده و یا ملوانان دست به اقداماتی بزنند که از حدود وظایف و اختیارات آنها خارج باشد و یا به علت غفلت و سهل انگاری وظایف خود را درست انجام ندهند و در نتیجه این امور به کشتی یا محمولات آن خسارت وارد آید. به این گونه اعمال و اقدامات که گاه به صورت عمدی و با سوء نیت انجام می گیرد باراتری می گویند.
این اعمال در کلوز A بیمه های حمل کالا (تدوین شده توسط انستیتو بیمه گران لندن و مورد عمل بیمه گران ایرانی) تحت پوشش می باشد.

کدامیک از اطلاعات شخصی را جمع آوری میکنیم و چرا؟

دیدگاه‌ها

هنگامی که بازدیدکنندگان نظرات خود را در سایت می‌نویسند، ما اطلاعاتی را که در فرم نظرات و همچنین بازدید کننده‌ها ارائه می‌شود جمع آوری می‌کنیم ’s آدرس IP و رجیستر عامل کاربر مرورگر برای کمک به تشخیص هرزنامه.

یک رشته ناشناس ایجاد شده از آدرس ایمیل شما (همچنین هش نامیده می‌شود) ممکن است به سرویس Gravatar ارائه شود تا ببینید آیا از آن استفاده می‌کنید. سیاست حفظ حریم خصوصی خدمات Gravatar در اینجا در دسترس است: https://automattic.com/privacy/. پس از تأیید نظر شما، تصویر نمایه شما در متن نظر شما قابل مشاهده است.

رسانه

اگر تصاویر را به وبسایت آپلود کنید، نباید آپلود تصاویر با داده‌های مکان جغرافیایی (EXIF GPS) شامل شود. بازدیدکنندگان وب سایت می‌توانند هر گونه اطلاعات مکان را از تصاویر در وب سایت دانلود و استخراج کنند.

کوکی‌ها

اگر شما نظر خود را در سایت ما ثبت کنید، ممکن است برای ذخیره نام، آدرس ایمیل و وب سایت خود در کوکی‌ها تصمیم گیری کنید. اینها برای راحتی شما هستند، به طوری که شما مجبور نیستید دوباره جزئیات خود را پر کنید زمانی که نظر دیگری را ترک کنید. این کوکی‌ها یک سال طول خواهد کشید.

اگر حساب کاربری دارید و به این سایت وارد می‌شوید، ما کوکی موقت را برای تعیین اینکه آیا مرورگر شما کوکی‌ها را قبول می‌کند تنظیم می‌کند. این کوکی حاوی اطلاعات شخصی نیست و هنگامی که مرورگر شما را میبندد از بین میرود.

هنگام ورود به سیستم، ما همچنین کوکی‌ها را تنظیم خواهیم کرد تا اطلاعات ورود به سیستم و گزینه‌های صفحه نمایش خود را ذخیره کنید. کوکی‌های ورود به سیستم برای دو روز گذشته و کوکی‌های گزینه‌های صفحه نمایش برای یک سال گذشته است. اگر شما انتخاب کنید ” به یاد داشته باشید من Me”، ورود شما برای دو هفته ادامه خواهد داشت. اگر از حساب خود خارج شوید، کوکی‌های ورود حذف خواهند شد.

اگر یک مقاله را ویرایش یا منتشر کنید، یک کوکی اضافی در مرورگر شما ذخیره خواهد شد. این کوکی حاوی اطلاعات شخصی نیست و به سادگی نشان می‌دهد که شناسه پست مقاله شما فقط ویرایش شده است. بعد از یک روز منقضی می‌شود.

محتوای جاسازی‌شده از دیگر وب‌سایت‌ها

مقالات موجود در این سایت ممکن است شامل محتوای تعبیه شده (مثلا ویدیوها، تصاویر، مقالات و غیره) باشد. مطالب جاسازی شده از وب سایت‌های دیگر رفتار دقیقا همان طوری که بازدید کننده از وب سایت دیگر بازدید کرده است.

این وبسایت‌ها ممکن است اطلاعاتی مربوط به شما را جمع‌آوری کنند، از کوکی‌ها استفاده کنند، ردیابی سوم شخص اضافه را جاسازی کنند و تعامل شما را با محتوای تعبیه شده نظارت کنند که شامل ردیابی تعامل شما با محتوای جاسازی شده است اگر حساب کاربری داشته و به آن وبسایت وارد شده باشید.

تجزیه و تحلیل

چه مدت ما اطلاعات شما را حفظ می‌کنیم

اگر یک نظر را ترک کنید، نظر و متادیتای آن به طور نامحدود حفظ می‌شوند. این به این معنا است که ما می‌توانیم به جای برگزاری آنها در یک خط مؤثر، به طور خودکار هر نظر پیگیری را تصدیق و تأیید کنیم.

برای کاربرانی که در وب سایت ما ثبت نام می‌کنند (اگر وجود داشته باشند)، ما همچنین اطلاعات شخصی را که در مشخصات کاربر آنها ارائه می‌کنیم، ذخیره می‌کنیم. همه کاربران می‌توانند اطلاعات شخصی خود را در هر زمان (به جز آنها که نمی‌توانند نام کاربری خود را تغییر دهند) ببینند، ویرایش و یا حذف کنند. مدیران وب سایت همچنین می‌توانند این اطلاعات را مشاهده و ویرایش کنند.

حقوقی که بر روی داده‌هایتان دارید

اگر در این سایت حساب کاربری دارید یا نظرها را ترک کرده اید، می‌توانید درخواست دریافت یک فایل صادر شده از اطلاعات شخصی که ما در مورد شما نگه می‌داریم، از جمله هر گونه داده‌ای که برای ما ارائه کرده اید. همچنین می‌توانید درخواست کنید که ما هر گونه اطلاعات شخصی که در مورد شما نگه داریم پاک کنیم. این شامل اطلاعاتی نیست که ما مجبور به نگهداری آنها برای اهداف اداری، قانونی یا امنیتی باشیم.

کجا داده‌های شما را ارسال می‌کنیم

دیدگاه‌های بازدیدکننده ممکن است از طریق یک سرویس تشخیص اسپم بررسی شود.

 

 

 

 

 

 

[wbcr_php_snippet id="3108"]